.

dimecres, 14 de novembre del 2012

Recepte Fondant

Bueno, hi ha gent que l’hi diu massa americana, pastillaje, pasta de goma… Però en general, tot es una massa de sucre flexible. La meva versió es aquesta, alguns ingredients es poden substituir, pero d’altres no.

Ingredients:

3 cullerades soperes d’aigua freda

1 cullerada rasa de gelatina neutra, jo faig servir la Royal, es més o menys la meitat del sobre.

1 cullerada de glucosa, es pot trobar a la farmàcia jo faig servir una que es diu GlucoSport, es per als esportistes, s’ho prenen abans de fer esport per no tindre agulletes, ve amb unes ampolletes, cada ampolleta es una cullerada.

1 cullerada de Glicerina comestible, bé aquest es el més “complicat” de trobar, es transparent, una mica espès, es te de demanar a la farmàcia, però si dieu que voleu glicerina comestible us contesten “¿eing?” teniu que dir Propano Triol, per cert, això fa efecte laxant però en una quantitat molt elevada, una cullerada no fa res, no us espanteu.

1 cullerada ben generosa de Crisco. El Crisco, segons tinc entès, es mantega de coco, es un producte americà, es pot comprar en tendes de repostería especialitzades, si no en teniu podeu fer servir margarina, la fondant quedará d’un color grogós, però no es nota gaire.

Aroma (opcional)

Sucre glass

085

Procediment:

Es fa un bany maría i s’hi fiquen les cullerades d’aigua i la gelatina neutre, es deixa uns minuts perquè s’hidrati, s’afegeix la glucosa i la glicerina i es barreja, s’hi fica l’aroma, s’afegeix el crisco (o la margarina), i es va remenant fins que es desfaci, . S’afegeix el sucre, jo poso la barreja d’abans a la Thermomix a vel. 4 i vaig afegint el sucre fins que no s’enganxi a les mans, però es te d’anar posant de tant en tant a la nevera la fondant m’entres s’afegeix el sucre, perquè si s’escalfa masa, agafa mes sucre i quan s’arrefreda queda com una pedra. Tambè es pot afegir el sucre amb les mans, primer es barreja amb una cullera i després, quan es mes espès, es fa amb les mans.

Després s’hi pot afegir colorant, el fondant es pot deixar a una fembrera ben tencada durant uns 3 mesos, ¡i congelat pot aguantar fins a 3 anys!

Aquesta es la meva recepta, hi han moltes variants, però de moment aquesta em va molt bé, ademés surt més a compte que comprar-la, si la fas servir molt, esclar, si no se’n fa servir gaire, es millor comprar-ne, ja que els ingredients caduquen, i s’han de comprar de nou…

Be, gracies per llegir-ho. =)

1 comentari:

Sílvia ha dit...

Ai, mare, si que porten "porquerietes", aquests pastissets tan bons!!!